Tak Tumbuh Tak Melata, Tak Sungguh Orang Tak Kata


Hari ni tetiba nak ber peribahasa pulak.hehehe...spontan keluar dari kotak fikiran ...bilamana setiap hari dan setiap masa ada jer ibu-ibu yang share keterujaan dorang dengan SET PENYUSUAN SHAKLEE , SET BERSALIN SHAKLEE dan VITAMIN IBU HAMIL SHAKLEE.....

bak peribahasa ini, TAK TUMBUH TAK MELATA, TAK SUNGGUH ORANG TAK KATA....kannn...
ibu-ibu yang dah cuba jer yang tahu apa BESTTTTT sangat dengan set ini....

Jika produk Shaklee tidak  mendatangkan manfaat buat para ibu, kenapa makin ramai ibu-ibu di luar sana gembira dan happy dengan Shaklee....bukan sahaja susu ibu makin banyak, ibu sendiri pun makin sihat, makin slim, makin cantik gebusss gitu... si manja pulak makin bam bam...kannn..

Belum cuba, belum tahu....dah cuba, konpem jatuh cinta.....bukan sahaja anak suka, suami pun sentiasa senyum lebar meniti hari bahagia bersama isteri yang 'sihat'.....

Pakej lengkap untuk ibu-ibu, tak perlu lagi risau akan kesihatan bayi dalam kandungan, tak pelru lagi fobia dengan pengalaman berpantang sebelum ini, tidka perlu lagi risau samada dapat susukan bayi atau tidak...In Shaa Allah, dengan set vitamin Shaklee mampu membuatkan impian anda tercapai selama mana anda konsisten dan yakin dengan produk Shaklee.......

Hari ini saya share lagi testimoni dan pengalaman ibu-ibu dengan produk Shaklee......semoga info ini akan memebri manfaat kepada semua yang baca blog saya....
ini sebahagiannya ajer...banyak lagi saya nak share dengan semua...tunggu next entry plak la eyh.....(^____^)


__________________________________________________________________

Sharing 1# : Consume vitamin Shaklee ketika hamil...berbeza dengan anak pertama dan kedua


Saya baru bersalin anak ke-3... Seorang Princess yg sgt adorable..... Teringin nak berkongsi testimoni saya selepas merasai perbezaan pengalaman hamil tanpa vitamin shaklee utk 2 anak saya sebelum ini dan selepas hamil anak ke-3 dgn vitamin shaklee utk kehamilan..

Spjg preggy saya ambil vitalea, vit C, B Complex, Omega Guard dan Ostematrix since saya mmg x suka minum susu... Saya lebih bertenaga, tiada rasa loya, lebih cergas dan kulit saya semakin cantik tanpa pigmentation. Sampai la kesaat melahirkan.. Saya masih rasa sihat dan bertenaga.. Sehinggakan proses bersalin kali ni... sgt mudah dan cepat... Kalau sebelum ni, selepas keluar tanda..sakit kontraksi memakan masa 2 hari dgn bukaan serviks baru 2cm.. Tapi kali ini.. Sakit kontraksi berlaku sgt sekejap.. Sejurus smpai ke hospital.. Doc cek bukaan serviks dah 7cm.. Diusung terus ke Labour Room.. Sedang nurse & Doc buat persiapan utk sambut baby.. Saya terus saya nk meneran.. Doc cuba cek bukaan serviks.. Mmg dh 10cm.. Dgn 2X push je.. Sy selamat melahirkan baby girl yg sgt comel.. kulit baby sgt halus mulus... putih merah.. Doc pun puji.. uri cantik, luka perinium sgt minimal dan proses jahitan sgt mudah...

Baby pun sgt baik....disbbkan susu badan saya dh mula mengalir sejurus melahirkan... baby terus tido kekenyangan...

Sharing 2# : Berpantang anak kedua dengan Set Bersalin Shaklee



[sharing]
Salam,
saya nak share experience saya menjadi pengguna Shaklee semasa berpantang anak ke-2 saya.
Semasa berpantang kita dengan baby hanya terpisah waktu baby tido sahaja kan..bila baby celik jer mata, mesti nak melekap kat maknye..nak menyusu aje..mmg bagus bile kerap menyusukan bby, pengeluaran susu pun akan banyak..sbb penyusuan susu ibu mmg based on demand and supply kan...especially kalau malam, memang baby akan melekap jer...di sini lah peranan Shaklee yang saya ambil..saya cuma consume ESP + Alfalfa sahaja untuk penyusuan..+ Lechithin untuk kuruskan badan..
Alhamdulillah, sepanjang tempoh berpantang yang setiap masa menyusukan baby tuh..memang langsung tak ade masalah sakit belakang, sakit badan (sebab waktu malam menyusu sambil baring), tak lesu, kulit pun x pucat...ni mmg best sbb selama ni org selalu ingat saya sakit disebabkan kulit tak berseri...
Sebab tu saya jatuh cinta dengan Shaklee...seriously Shaklee banyak membantu dalam kesihatan dalaman dan luaran saya...kalau dalaman cantik, automatiknye luaran pun akan cunnnn...:)

Sharing 3# : Tak boleh ambik jamu sebab anak ada G6PD Deficiency, tapi BOLEH dengan SET BERSALIN SHAKLEE



Salam semua..sebelum ni baca testimoni org je kan..hari ni nk share pengalaman sy sendiri consume supplement Shaklee..ok, ceritanya..Anak saya ade G6PD Deficiency..Pead anak saya dah beri amaran keras supaya jgn amik @ pakai any jamu sbb bleh menyebabkan anak dpt prolong jaundice..disebabkan risaukan anak, selama 2 minggu sy berpantang tanpa sebarang jamu..badan pon dah terasa sengal2, xbermaya..saya mula mencari sesuatu yg bersesuaian untuk pantang..awal2 nak try set pantang shaklee ni (VitaLea, B Comp, Vita-C & Zinc), ragu2 gak..mcm mn supplement bleh jadi set pantang kan..bila start amik set ni, sehari dua dah terasa kesannya..seriously sengal2 badan & xbermaya terus hilang..proses pantang yg tinggal separuh lagi saya lalui dengan sgt2 bertenaga..kwn2 & sedara2 yg dtg melawat pon ramai tegur sy nampak sihat dan bertenaga tak mcm orang pantang..anak saya pon Alhamdulillah tak kena jaundice lgsg..syukur Ya Allah :) dari situ sy dah mula jatuh hati pada supplement Shaklee ♥♥♥ terima kasih kepada mummy Lydzar Rusman kerana kenalkan saya dengan supplement Shaklee..sekarang ni sy telah pon jadi salah seorg SID..rasa rugi jika benda yg baik disimpan seorg diri dan tidak dikongsikan bersama ;)

Sharing 4# : Saya dah kurus dengan Set Berpantang Shaklee


Nak share lagi.. sy dah consume set berpantang Shaklee & tempoh berpantang tinggal lg 3 hari. Smlm sy dtg ke uma mak sy & dia serta adik2 terkejut tgk sy dah kurus.. Frankly sayin, sy xberani nk tgk cermin sepanjang bpantang takut tgk badan sendri & sebelum pregnant pun badan sy gemuk.. Suami pun ckp sy dah kurus.. cm xcaye btol! Sy blom try lg baju2 lama utk di test. xpe, sabar.. tggu btol2 abis pantang.. hehe..Dulu da mcm2 ubat kurus sy mkn, pegi gym la..aerobik la.. tp ambil masa utk turun berat badan. Bila mkn product Shaklee, 40 hari jek! Tu blom lg try Shaklee diet set kan! kan! :) TQ Shaklee!!!

Yeahhh, HAMIL , BERPANTANG, MENYUSU si manja dengan set vitamin semulajadi Shaklee, memang satu pengalaman yang terbaik ...for sure, makin hari makin suka dengan Shaklee...
dan untuk pengetahuan semua, YAKIN lah dengan produk Shaklee sebab Shaklee adalah produk nutrisi yang 100% SELAMAT, BERKESAN & MESRA ALAM...
Shaklee bukan vitamin sintetik yang mana akan memberi kesan sampingan untuk jangkamasa panjang...
dan yang penting, harga berpatutan ..
setiap biji vitamin Shaklee melalui pelbagai ujian klinikal dan dihasilkan dari sumber yang bermutu tinggi....

jika anda berminat untuk dapatkan produk Shaklee dan masih samar-samar produk apa yang perlu anda consume, boleh hubungi saya...konsultasi percuma..tak perlu bayar apa-apa (^___^)

No comments

Tegurlah, Bukan Menghukum . Sayangilah, Bukan Menfitnah
Maafkanlah, Bukan Membenci . Mudahkanlah, Bukan Menyusah
Jadi, Saling Ingat Memperingatilah . Kerana Kita Mudah Lupa & Alpa