Resipi Kurma Ringkas Berkhasiat, Tapi Sedap

Assalamualaikum...

Petang semalam ayah selamat tiba di bumi Malaysia setelah 11 hari makan angin ....Istanbul, Mekah, Madinah ... 

Dah tentulah banyak buah tangan yang ayah bawak balik untuk anak-anak.....wajib ada, kurma ...

Tetiba terasa nak minum jus kurma....tapi.......

Susu cair lak tak ada...nak pegi kedai, kemalasan melanda lak...haihhh....

Nak sangat minum jus kurma, so belasah je tak payah taruk susu cair...........

Hasil??? Marvellous jugak wehhh.....

So,.korang tak perlu banyak bahan pun kalo nak minum jus kurma...tak perlu pemanis, sebab kurma pun dah sedia manis kan......

jus kurma, siap diminum !
Senang jer nak buat, dan bahan-bahan pun tak renyah ....

a ntara bahan-bahan yg diperlukan ialah  ;

Kurma 10 biji (buang biji)
Air 500ml
3 sudu besar Meal Shakes ( boleh campur 2 sudu besar Meal Shakes & 1 sudu besar ESP )
Ais ketol

Pastikan kurma tu dipotong kecik2 supaya senang nak kisar.
Masukkan semua bahan dalam blender dan blend....

pandangan dari sisi blender..hahahhahaha 

view dari atas, ais ketol + 3 sudu besar Meal Shakes + 10 biji kurma

kurma yang dah dibuang biji


Siap.....minum! Encik suami cakap, rasa cam coconut shake..... perasa vanilla...sedappp owh..

2 comments

  1. nampak sedap..kena beli kurma lepas ni, nak try
    btw done follow blog ni =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tenkiu darling...

      haah, sedap sgt..kalo biasa minum coconut shake tu, haa, cam tu la rs dia...yg lagi best, tiada pemanis tiruan....hihihihii

      Delete

Tegurlah, Bukan Menghukum . Sayangilah, Bukan Menfitnah
Maafkanlah, Bukan Membenci . Mudahkanlah, Bukan Menyusah
Jadi, Saling Ingat Memperingatilah . Kerana Kita Mudah Lupa & Alpa