Aku Terpaksa Buat Passport


Gara-gara 1 SMS yang aku terima nih, aku terpaksa buat passport.
Tapi terpaksa dengan rela hati....hahhahaha..
Alhamdulillah...semakin dekat dah saat nak jejakkan kaki ke negara orang. InshaAllah, kalau panjang umur, sampai la jugak nanti.
Cuma sekarang, aku kene buat passport secepat yang mungkin, sebelum 27 April 2015. Aku ada tempoh 5 hari jer nih... 

Mujur jugak aku tinggal kat Putrajaya, pusat kerajaan. Makanya, kerja-kerja memproses passport mesti pantas, cekap dan tuntas punya..hikhikhikhik....

Aku dah survey sikit sebanyak berkenaan nak buat passport ni.
Aku cuma perlu bawak duit RM 200 dan bawak diri...make sure pakai tudung kaler gelap. Jangan cari nahas, suka suki pakai tudung/shawl kaler baby pink ke, baby blue ke..sweet lah kunun kan..
haa, tak pasal nanti korang kene paksa tak rela pakai tudung bibik...kihkihkihkih..

Aku beruntung la, kos nak buat passport dah murah.
RM 200 untuk tempoh 5 tahun. Kurang RM 100 dari tahu sebelum ni.
Alhamdulillah...rejeki.... !!!








Pertama kali jugak isi form ni secara online..trip tahun lepas ke Umrah/Istanbul, isi secara manual je. 
Kali ni, Shaklee Malaysia dah advance lah..hihihihi

Ok, tunggu passport siap, baru boleh sambung isi form ni.

*dah terbayang Italy...weeehuuuuuu*

okey2, nak habaq nih...

ada Giveaway best untuk korang join...

klik jer banner kat bawah nih tau...
senang & simple je syarat dia...

aku pun dah setel follow semua syarat-syarat yang telah ditetapkan...ngeh3...
saje suka-suka..cari kawan... hihihii



Senarai Hadiah

Wang Tunai RM20 x 1 pemenang

kufi saiz A4 x 2 pemenang

Tudung x 2 pemenang

5 shishedo mask x 1 pemennang

topup RM10 x 1 pemenang

1 BB cream Seqy Beauty Natural Tone
dan 1 Cleanser Seqy Beauty X 1 Pemenang

Produk shaklee (chewable vita c) x 1 pemenang

Hijab pins by mommylin x 1 pemenang

Novel (Kalau Sungguh Bagai Dikata) x 1 pemenang

FYI : Giveaway akan berlangsung selama 2 minggu sahaja.
bermula 14 sehingga 28 April

------------------------------------------------------

Aku just senaraikan hadiah yang bakal korang dapat...nak tahu syarat lebih lanjut, klik saja banner diatas hokey.....



6 comments

  1. nak pi umrah ye?/best nya..siap shaklee hantar..bagus jugak ye join shaklee ni..banyak betul manfaat nya...


    terima kasih join..hadiah nya mungkin bertambah dari masa ke semasa......semoga berjaya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai sis...tahun ni pegi Italy pulak...InshaAllah, bln 11 ni pergi...trip Shaklee utk pengedar aktif. :)

      sama2 darling

      tq jugak (^__^)

      Delete
  2. Replies
    1. hehhehehe...sama2 kasih....
      buat kat putrajaya, siap hari yg sama..kalau buat tempat lain, tak pasti pulak prosedurnya..
      tp ayah saya buat kt bandar gua musang, seminggu, baru siap... kikikik

      Delete
  3. mudahan rezeki dapat pergi umrah.. bestnyeee. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheh, inshaAllah..yg penting, NIAT..
      duit ada ke der, tu tak per.yg len, kita doa moga Allah permudahkan.

      Delete

Tegurlah, Bukan Menghukum . Sayangilah, Bukan Menfitnah
Maafkanlah, Bukan Membenci . Mudahkanlah, Bukan Menyusah
Jadi, Saling Ingat Memperingatilah . Kerana Kita Mudah Lupa & Alpa