Tips Mudah Camna Nak Minum Air 3 Liter Sehari

ambik suplemen, kene banyak minum air..apa brand sekalipun, bukan #shaklee je.

bila aku gtau #consumer aka #customer supaya minum air at least 3 liter sehari, terkejut..

"uiii, banyak tu kak nak kene minum.saya susah nak minum air..lagi2 tengah keje, lupa nak minum air" ..

nampak cam banyak kan...tapi x banyak mana pun..

meh nak share cara mudah nak minum air 3 liter sehari..

dalam mug ni, lbh krg 300ml .

300 ml X 10 mug = 3000ml @ 3 liter

so, cara dia., minum 1 mug air setiap kali sebelum dan selepas solat....solat ada 5 waktu sehari kan...haaa, sekali solat, 2 mug air...cukuplah 10mug......

senang kannn !!!

pesan aku : ibu dalam pantang jangan takut nak minum air yea...segala mitos yg pernah tok nenek cakap tu, jgn percaya sangat...hihihihihi...badan perlukan air utk elakkan sembelit dan mempercepatkan baikpulih luka bersalin..

5 comments

  1. wahhh..tak terpikir pon! tq tips berguna!

    ReplyDelete
  2. eheheheh...sebut 3 liter, memang la banyak kan..so, kita susun cam tu, nampak senang...
    ..

    ReplyDelete
  3. Nice tips.. Boleh diamalkan ni..

    ReplyDelete
  4. Minum bnyk air kosong ni bgs utk bdn&kulit... Klu Cikna lak guna air mineral yg kecik tu 6btl, sng nk d bawa ke mana2....

    ReplyDelete

Tegurlah, Bukan Menghukum . Sayangilah, Bukan Menfitnah
Maafkanlah, Bukan Membenci . Mudahkanlah, Bukan Menyusah
Jadi, Saling Ingat Memperingatilah . Kerana Kita Mudah Lupa & Alpa