Antara Analogi Kejadian Fitnah

masa kursus induksi tahun 2010 kt kedah, ada kami main 1 game....

game ni, banyak grup..

de dlm 7,8 org kot dlm 1 grup..lupa dah exact total..

lps tu, beratur panjang.

orang paling depan, dapat 1 gambar, dan setiap orang kene sampaikan isi gambaf tu kepad semua orang dlm grup dengan tunjuk aksi....no word, shut our mouth...
hanya aksi..hehehe

yg paling depan, dah dpt ~ keldai

jenuh la kawan2 aku buat gaya mcm2 nk bg faham....macam2 teka, x der satu pon yang betol...

sampai ke orang last, nak tau apa jawapan dia???

KERBAU PENDEK....kaakakaaka

jauhhhh beza dengan keldai..hahahahaha

nampak tak impak kalau dengar2 atau dapat sumber dr sumber y tak sahih..

begini lah cara fitnah terjadi.

cerita sebenar lain..cerita yang disampaikan dah lain...10 org dpt, 10 org punya cerita y berbeza....

yang menyampaikan pulak, ..dah la tak faham.....main agak2 je...

tgk la apa akibatnya..maka lahirlah, KERBAU PENDEK..

adoii, lawak kalo ingt balik...

kikiki

sahabat2 induksi, sape ingt story nih....??? kihkihkihkih..

#throwback
#induksi

No comments

Tegurlah, Bukan Menghukum . Sayangilah, Bukan Menfitnah
Maafkanlah, Bukan Membenci . Mudahkanlah, Bukan Menyusah
Jadi, Saling Ingat Memperingatilah . Kerana Kita Mudah Lupa & Alpa