Buat Masker Untuk Rawat Sunburn

Sabtu lepas, husband saya ada pertandingan bola sepak kat Penang...dari pagi sampai petang...
balik rumah, muka hangus terbakar - gelap dah muka..sampai Humayraa pun takut nak dekat ngan abah..dah tak kenal ke apa...hihihi

pergi keje pun, orang terkejut tengok muka dah gelap gelita...kihkihkih

mujur si isterinya nih pengguna setia produk Shaklee,..dan dan tu gak nak buat masker.....

hambik kauuuu., tak memasal kene pakai masker....hehehee

so, guna sahaja vitamin yang ada dah kat rumah..tak payah pi beli tomato ka, timun ka, yogurt ka ...

bancuh je bahan2 di bawah;

(+) 1/2 ESP
(+) 1 capsule Vitamin E (potong hujung sikit dan picit masuk mangkuk.sarungnya, boleh buang.hihi)
(+) 1 biji Alfalfa Shaklee
(+) Nutriwhite Softener sikit jer
(+) air suam sikit (kalo ada yogurt, buh yogurt asli tu)

#bukansayayangmainbolasepak



kena pakai lah konsisten, sekali sehari pun ok dah...
pakai masker setiap malam sampai hilang sunburn tu...InshaAllah...

yang penting selamat dan semulajadi... (^__^)

3 comments

  1. bagus jugak ni..tapi kat rumah takde shaklee ni...hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehehe, tak per, boleh guna bahan2 semulajadi cam tomato ke, timun ke, yogurt ke....

      Delete
  2. Mudah je kan nak manjakan diri di rumah.. Guna apa sahaja yang ada untuk kecantikan..

    ReplyDelete

Tegurlah, Bukan Menghukum . Sayangilah, Bukan Menfitnah
Maafkanlah, Bukan Membenci . Mudahkanlah, Bukan Menyusah
Jadi, Saling Ingat Memperingatilah . Kerana Kita Mudah Lupa & Alpa