Makan Angin di Melaka


Ahad lepas, makan angin ke Melaka...rasa boring pulak. Rasa nak hirup udara Melaka....
plan angan adik-adik, pergi sekali, satu kereta...penuh !

Tak tahu tujuan sebenarnya....terjah aje..
tempat pertama yang kami jumpa, Zoo Melaka...

nampak dari kejauhan, ramai jugak pengunjung.
jom ke Zoo Melaka....

Zoo Negara yang dekat tu pun tak pernah lagi bawak Auni..kihkihkih...




tengok si Auni tu, sejak2 dapat kaki, memang tak boleh duduk diam..keje dia nak memanjat je..
kesian Mak Uda haaaa....hihihihi
(cantik burung kakaktua kat belakang tu )

dari kiri Mak Teh, Mak Uda, Mak Lang, Mama & Auni 



we are 3




Auni, tengok tu ~ sang kancil ~ eyhh yeke? 



besar sangat seladang ni...mama kagum dan pelik..
besar gilerr !!






Auni masih belajar berjalan ..kikiki..comel jer


Mak Uda & Mak Teh

apo tuh??

jom kita jalan lagi



hoyyyyeehhhh, jom naik kudaa...
RM 5 jer bayar utk naik kuda ..







 pe daaa, naik kuda pun takut..mula2 ok lagi.....
meraung tak pasal ..


mak teh pun teringin naik kuda..tapi malu-malu...hahaha


lepas berkuda, kita melawat zirafah pulak..
woo, rumah zirafah sangat tinggi ...
tak besar, tapi tinggi !! 





tengok ziarafah dari kejauhan je...tengahari, panas agaknya..
tu yang zirafah berteduh jer kat rumah dia








cheetah ~ harimau bintang ~


harimau bintang tengah tidor daaaa !


ambik gambar dengan harimau, muka cuak sebenarnya....
takut harimau tu bangun dan terkam..

erkkkkk..... kihkihkih



dah habis tengok harimau, kita tengok buaya pulak..
1st time tengok live , dan dekat2...seramm tengok buaya yang besar sangat.



besar jugak zoo melaka..berbaloi lah dengan tiket yang di bayar tu kan...

bila dah puas berjalan, kami terus ke bandar Melaka pulak....

cari makan, minum, solat....rehat kejap dan pikir kemana lagi nak terjah,,...

nampak kapal besar

jom singgah !!









merata alam Melaka kita singgah, tapi gambar tak ter snap lak,,...hahahaha...nanti kita pergi Melaka lagi hokey..tunggu Auni besar lak...


No comments

Tegurlah, Bukan Menghukum . Sayangilah, Bukan Menfitnah
Maafkanlah, Bukan Membenci . Mudahkanlah, Bukan Menyusah
Jadi, Saling Ingat Memperingatilah . Kerana Kita Mudah Lupa & Alpa